2010. április 23., péntek

Adéle

Adéle vagyok, lassan 3 éve vegetáriánus. Nem tudatos elhatározásból és nem is egyik napról a máikra lettem vega, hanem fokozatosan, belülről jött az érzés, hogy nem szeretnék húst enni. Egyre kevesebbet és kevesebbet ettem, egyre többször maradt a tányéromon, aztán egy napon kimondtam: vegetáriánus vagyok. Az átállás nehézségeivel, dilemmáival így nem kellett szembe néznem, sőt inkább egyfajta megkönnyebbülés volt magam és a környezetem számára is egyértelművé tenni, hogy mostantól "vállaltan" húsmentesen fogok táplálkozni.

Lelkesen vetettem bele magam a vegetáriánus étkezéssel kapcsolatos tudnivalókba, s ekkor tárult fel előttem az egészséges-, reformtáplálkozás útja, amelyet - a vegetarianizmust kiegészítendő - magaménak érzek. Tejtermékeket fogyasztok, elsősorban a sajt és a joghurt az, amiről úgy érzem, nem tudnék lemondani. Tojást nagyon ritkán eszem (a hűtőmben nem tartok), max. rejtett formában, illetve anyukám rakott krumplijában. :)

Kb. 2,5 éve kezdtem el írni a blogot. Elsősorban azért, mert úgy éreztem, ez az önkifejezésnek egy olyan formája, ami igazán közel áll hozzám (a vegetarianizmust is bizonyos értelemben annak tekintem). Másrészről pedig abban reménykedtem, ezáltal kicsit közelebb kerülhetek más vegetáriánusokhoz. Bár a beltartalom nem feltétlenül tükröz francia hatást, de a francia kultúra őszinte rajongójaként biztos voltam abban, hogy ha egyszer blogot indítok és "publikálni" fogok, annak francia címe lesz és saját nevem "francia változatát" használom majd. Így lett a blog neve: "La Cuisine d'Adéle", nevemhez pedig így kapcsolódott az a bizonyos kis "e". Az utóbbi időben - sok minden egyéb miatt - sajnos jóval ritkábban postolok, amin mindenképpen változtatni fogok! :)

Vera megkeresésének azért örültem nagyon, mert egyik legkedvesebb tevékenységem, hogy másokat vendégül láthassak, s másoknak főzhessek. Tavaly novemberben kezdtel el önálló életemet kis lakásomban, oda várom a kolleginákat sok szeretettel. ;) Nagy öröm számomra, hogy lehetőségem lesz vendéglátóként vegetáriánus ételeket főzni, hiszen a környezetemben egyedüli vegakánt többnyire csak saját magamat örvendeztetem meg gasztronómiai kísérletezéseim végeredményeivel, illetve gondolkodnom kell rajta, hogyan lehet kompromisszumos megoldást találni a tekintetben, hogy az én és a számomra fontos emberek elveinek, ízlésének is megfeleljen a készülő étel. Ezúttal azonban nem kell kompromisszumot kötnöm... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése