2010. április 28., szerda

Vacsora Szildánál - 2.rész (Receptek)


Most következhetnek a receptek, legalábbis egy része... remélem mindenki várja már...

Házikenyér:

Hozzávalók:
- 2,8dl víz
- 1 ek olaj
- 1 tk só
- 1 tk cukor
- 1/4 élesztő
- 360 g őszibúza liszt
- 180 g tönkölybúza liszt
- 3 ek sikér

A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében beletesszük a kenyérsütőgépbe, és (a miénken) 3-as programon elindítjuk. Nem akartam illúzió romboló lenni, de most tényleg gépi kenyeret tálaltam.

Limonádé:

Hozzávalók:
- 2 liter víz
- 1 db bio citrom kockákra vágva
- 1/2 bio lime kockákra vágva
- 5-6 mentalevél
- 2 ek méz

A kiválasztott kancsóba kinyomjuk a kockára vágott citrusfélék levét, majd a rostos, héjas rész is beledobjuk. A mentaleveleket markunkban összedörzsöljük, majd széttépkedjük és az egyveleghez adjuk. Végül a két evőkanál mézzel együtt jól összekeverjük. Érdemes állni hagyni.


Tofusalátás szendvicskrém:

Hozzávalók (szerintem hatalmas adaghoz):
- 30dkg natúr tofu apróra vágva
- 1 csokor újhagyma felaprítva
- 1/2 csokor petrezselyem (ehhez szárítottat használtam 1 ek)
- 1 tk só
- 1/2 dl olivaolaj
- 1/2 citrom leve
- 1 csepp méz
- 1/2 gerezd fokhagyma
- 1/2 mokkáskanál kurkuma
- 1 ek aprított vöröshagyma(nem tettem bele)
- 1 ek sörélesztő pehely
- 1 csésze főtt köles

Elkészítjük az úgynevezett tofusalátát az első csokor hozzávalóból, hagyjuk pihenni. Szerintem érdemes erre is tenni egy kis sót, mert a tofu különben nagyon sótlan marad. A folytatásban én nemes egyszerűséggel az összes többi hozzávalót beletettem a kelyhes turmixomba, és hagytam jó ideig krémesedeni. A szakácskönyv ezt kölesmajonéznek hívja, de nekem kicsit kusza volt, hogy mikor mit kellene hova tennem. Egyszerűsítettem... Számomra döbbenetes mennyire majonézszerű dolog került ki belőle. Kicsit kevésnek találtam, szerintem többet is elbírt volna a tofu. Szóval ezt a masszát végül rá kell tenni az előkészített tofusalátára, és már tálalásra kész is.

Brokkli pástétom:

Hozzávalók:
- 20 dkg párolt brokkoli (én többet tettem nem sokkal, de azért pár rózsácskát még belecsempésztem a kehelybe)
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 csésze zabpehely (jó köles vagy rizs is, de ez a leggyorsabb)
- 1/2 csésze napraforgó mag
- só ízlés szerint
- 3 ek lenmag (ezt elfelejtettem :))

Tegyünk mindent a turmixba, kivéve a lenmagot, várjuk ki hogy a gép krémesre dolgozza. Keverjük bele a lenmagot, nem úgy mint én, és JÓ ÉTVÁGYAT!

Kukorica pástétom:

Hozzávalók:
- 500 g mirelit kukorica
- 3-4 ek olaj
- 2 ek vegamix
- 1-2 tk só
- 2 tk fokhagyma granulátum
- 1 tk őrölt kömény
- 1 ek sörélesztő pehely
- 2 ek felaprított snidling

Ez a recept annyiban különbözik az előzőtől, hogy botmixert érdemes használni, mert nem szabad plusz folyadékot hozzáadni, és a legerősebb turmix sem bánik el ilyen sűrű anyaggal. Nagyon gyorsan elkészül, és már csak a snidlinget kell beletenni, és tálalni.

5 megjegyzés:

  1. Hú az a tofusaláta + a kukoricás pástétom! Nagyon finomak voltak!

    VálaszTörlés
  2. Brokkolipástétommal még nem találkoztam össze, de ez a recept kedvet csinált hozzá! :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg remek volt az összes pástétom, de nekem ez a limonádé is nagyon bejött. Még sosem ittam limonádét friss mentával, úgyhogy ez új volt nekem és nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon étvágygerjesztő fotók! :)

    VálaszTörlés