2010. április 29., csütörtök

Vacsora Fittanyukánál - 2. rész (Recept)

Mire a desszerthez értünk mindenki tele volt már, ami mindenkinek feltűnt, hogy annyira jól éreztük magunkat, hogy a négy, négy és fél óra olyan gyorsan elröpült! Ez volt a desszert, amit először sütöttem áfonyás verzióban.

A múltkori citromos "túró" tortából merítettem az ihletet, mert az nagyon finom lett, most egy kicsit feltúrboztam az ötletet és szerintem jól sikerült, legalábbis a család véleménye ez volt, majd kiderül, hogy a lányok mit szóltak hozzá?!

Meg találó a címhez is, mivel itt valóban tofu a tortán, a túró helyett. :)

Desszert:
Tej és tojásmentes Piskóta:

Hozzávalók:
- 125 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 125 g bio fehér tönkölyliszt
- 5 evőkanál étolaj
- 10 dkg barna nádcukor
- 2,5 dl növényi tej
- 1 tasak foszfátmentes sütőpor
- 1 csapott kávéskanál szódabikarbóna

A hozzávalókat robotgéppel alaposan összekeverjük és sütőpapírral kibélelt kapcsos (nagy) tortafomában, előmelegített sütőben 200 C fokon 20 percig sütjük. 10 perc után levesszük a hőfokot 170 C fokra. Szúrópróbát végzünk mielőtt kivesszük, hogy átsült-e a tészta?! Miután megsült, hagyjuk kihűlni.


Áfonyás tofukrém:

Hozzávalók:
- 3 csomag natúr tofu ( 3 X 300 g)
- 1 citrom leve és reszelt héjja
- 6 evőkanál barna nádcukor, vagy méz
- 1 csomag fagyasztott áfonya, vagy vegyes erdei gyümölcsök 250 g
- 150 g fekete áfonya lekvár (én szerencsés vagyok, mert anyukám erdélyi - havasi áfonya lekvárját használtam :))
- 250 ml növényi tejszín (zab vagy rizs)
- 2 dl növényi tej
- 2 kávéskanál strabak - növényi, zselésítő por
- menta levél és mandula pehely a díszítéshez

A tofut lereszeljük és turmixgéppen az összetevőkkel (kivéve a fagyasztott gyümölcsök és strabak) összeturmixoljuk, amíg eléggé krémes nem lesz. Majd edénybe öntjük és melegíteni kezdjük a krémet. A strabakot egy evőkanál barna cukorral összekeverjük és beleszórjuk a krémbe; összefőzzük, amíg felforr, állandó keverés mellett. Hozzáadjuk a kiolvasztott és lecsöpögtetett gyümölcsöket, összekeverjük.
A piskótánkat visszatesszük a kapcsos tortaformába, megkenjük áfonya lekvárral, majd erre öntjük a krémet, elsímítjuk egy vizes, hosszú kés segítségével. Hűtőben min. 4-5 órát, de a legjobb, ha egy éjszakát állni hagyjuk. Én előző nap készítettem el ezt a desszertet.

Majd miután kikapcsoljuk a tortaformát és megszilárdult a krém a tetején, mandula pehellyel és áfonyával, vagy erdei gyümölcsökkel, pár levél mentával díszítjük.

Előtte

A hangulat a lányokkal nagyon jó volt! A vacsi után már oldottabbak voltunk! Alig várom a következő találkát! :)

Utána

6 megjegyzés:

  1. Jujj annyira szép a torta!!! És annyira jó hogy csináltatok közös fotókat... nálunk azt nem szerették volna a vendégek kollektíven, de egy másik vacsin a vendég jogán talán májd rá tudom őket venni:D Annyira hangulatos, és jó látni együtt a csapatot!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a közös fotó!!! Írjátok alá, ha szabad, hogy ki kicsoda! A tortát tuti meg fogom sütni.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett a torta!!! A verebek pedig azt csiripelték, hogy nem csak gyönyörű volt hanem nagyon finom is!!:-)
    Jók a közös képek!!!!

    VálaszTörlés
  4. Balról jobbra: Frutti,Emi,Parvati,Benzsi:)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    Sajnos nem tudom, hogy melyikőtök a blog "vezetője", ezért kérdezlek titeket így.

    Szeretném megkérdezni: hozzájárultok, hogy ezt a blogot is felvegyük a gasztro.miner.hu oldalra?

    Mivel többetek gasztroblogját listázzuk, a dolog menetét ismeritek (a bejegyzésekből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásotokat, akkor a blogra fog eljutni; a csatlakozáshoz pusztán az engedélyetek kérjük, anyagi vonzata nincs; a blogbejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőtök sincs), de ha van kérdésetek, örömmel válaszolok.

    Amennyiben úgy döntöttetek, csatlakoznátok hozzánk vagy kérdésetek van, kérlek írjatok az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól éreztem magam Emőkénél. A hosszú úton lefelé Szegedre ismerkedtünk a lányokkal, én leginkább csak füleltem a kocsi hátsó üléséről, és bambultam a tájat. Vártam, hogy Szegedre érkezzünk, nagyon régen jártam ott, és szinte nem is emlékeztem a városra, de tudtam, hogy nagyon szép, és ezt ma is meg tudom erősíteni, mert valóban gyönyörű a fő utca, a Dóm, és a városháza is. A Budapesti borús és szürke idő után Szeged napsütésben fogadott bennünket (és majdnem 10fokkal melegebb volt!)
    Mielőtt Emőkéhez siettünk volna, még maradt egy cirka óránk a városra, izgalmak is voltak, de azt most nem írom le :)
    Majd egy finom Szegedi fagyi után, elindultunk a vacsira.
    Emőke nagyon izgatottan várt bennünket, és látszott rajta, hogy nagyon készült. A teríték csodaszép volt, és rögtön hűsítő koktéllal lettünk kínálva, ami igazi frissítő érzést nyújtott a Szegedi melegben!
    A vacsora nagyon finom volt, az előételtől a desszertig. A paprikakrém a ropogós zellerszárban ,utoljára a franciáknál vettem zellerszárat, és most megint eszembe jutott, hogy mennyire szeretem...A gombakavalkáddal töltött karalábé zsenge és ízletes volt, a tortára pedig csak rá kell nézni :)
    A vacsora felére egészen oldott lett a hangulat, Emőke kislánya is feléledt, és "rámtalált" :) A rosétól már igen csak szédülve pörgettem őt, ami nagyon tetszett neki, nekem is nagyon tetszett a kislány és a végén búcsúzáskor jó nagy cuppanós puszit kaptam a közös szimpátia jeléül. Remek volt a hangulat, és nagyon jól éreztem magam! Jó volt találkozni veletek, és már alig várom a következő vacsit Krisztánál!

    VálaszTörlés