2010. április 19., hétfő

Szamóca

Timi vagyok, vagy ahogy többen ismerhettek, becenevemen Szamóca, a Vegánságok blog írója.
Lassan öt éve, hogy vegetáriánus lettem egyik napról a másikra. Az elhatározás, a szándék, a tudatosság már megvolt, aztán egyik este a szalámis szendvics majszolása közben éreztem úgy, hogy itt volt elég. Elsősorban morális okok miatt döntöttem így, de egészségügyileg sem bántam meg a dolgot: rengeteg kisebb-nagyobb problémám kezdett rohamosan javulni és meggyógyulni.
Néhány kisebb, kellemetlenebb tünetem azonban maradt, így két éve a teljes tej-és tojásmentes vegán életmód mellett tettem le a voksom és állíthatom: ezután néhány hónap alatt minden egyéb problémám is megszűnt. Elsősorban teljesen elmúlt mindenféle allergiám (mert bizony volt bőven), az életemet évek óta megkeserítő bőrproblémám és nőiségünk havi piros betűs ünnepei is könnyűvé és egyszerűvé váltak.

Környezetem, családom egyáltalán nem vegetáriánus, de szerencsére jól tolerálják étkezési szokásaimat. Egy kis darab sajt, vaj vagy egy doboz tejföl viszont mindig van itthon a férjemnek, de húsfélék a konyhámban szerencsére még sosem jártak. Ahogy mondani szoktam: ide állat csak a saját lábán jöhet be és a saját lábán is hagyhatja el ezt a házat. :)
A vega sütés-főzéssel egyébként 2006. óta próbálkozom több kevesebb sikerrel. Először a férjemnek is újak voltak ezek az ételek és napi harcot vívtunk, hogy legalább megkóstolni legyen őket hajlandó, de most már egész elfogadta, megszerette őket, sőt, már vannak kedvencei is.

Nagy vendégjárás nincs nálunk, de ha mégis vendégek érkeznek, akkor általában húst hússal evő barátok jönnek, akik legtöbbször úgy állnak fel az asztaltól: "Minden nagyon finom volt, de egy csirkecomb még illett volna mellé, vagy legalább egy kis sajtot süthettél volna rá."
Ezért nagyon örülök ennek a "Tofu a tortán" kezdeményezésnek, mert remek a csapat, megismerhetem blogtársaimat és talán a fenti mondatot sem fogom hallani vacsora után. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése