2010. június 15., kedd

Vacsora Benzsinél - 4. rész (Recept)


Kókusztejes panna cotta eperszósszal

Ezt a desszertet a Kifőztük magazinba készítettem, de a családnak annyira bejött, hogy kiváncsi voltam, mit mondanak rá a vendégeim. Most egy kicsit alakítottam rajta, mert csokicseppeket elfelejtettem venni, viszont most jóval több és picit hígabb eperszósz volt, így a tálban köré rendeztem. Az eredeti receptet a Kifőztük 2. számában megtalálhatjátok. Az ottani fotók szebbre sikerültek, de ezt most nézzétek el nekem, mert inkább a vendégeimmel törődtem, mint a fényekkel és a beállításokkal.

Hozzávalók:
Panna cottához:
- 1 l kókusztej
- 6 ek gyümölcscukor
- 10 dkg kukoricakeményítő
- 2,5 dl növényi tejszín
- 4 ek mézes rizspehely
Eperszószhoz:
- 1 kg eper + 2-3 szem a díszítéshez
- 3 ek barna nádcukor
- 4 púpozott tk tápiókapor

- 2 evőkanál kókuszreszelék
- 2 evőkanál mandulaszelet

A kókusztejből visszatartottam fél dl-t, a többit a tejszínnel és a gyümölcscukorral felforraltam. A visszatartott tejszínt a keményítővel kikevertem és amikor forrásnak indult a kókusztejes keverék, beleöntöttem. Mikor sűrűsödni kezdett azonnal lekapcsoltam. Belekevertem a mézes rizspelyhet. Egy lyukas közepű formába, például egy kisebb kuglófformába, vagy valamilyen műanyag formába beleöntöttem a pudingot, kicsit megütögettem, hogy mindenhol kitöltse, kihűtöttem, majd egy éjszakára a hűtőbe tettem.

Másnap az eperszószhoz az epret, a barna nádcukorral felforraltam és addig főztem, amíg az eperszemek elveszítették formájukat és keménységüket. A tápiókaport egy pici vízzel kikevertem és az eperhez öntöttem, majd összeforraltam, amíg egy kissé összesűrűsödött. Szobahőmérsékletűre hűtöttem, majd a formából kiborítottam a panna cottát és az üregbe beletöltöttem az eperszószt és visszatettem a hidegre, hogy az eperszósz is megdermedjen. A kókuszreszeléket és a mandulaszeleteket külön-külön, zsiradék nélkül megpirítottam. Tálalás előtt a panna cottára szórtam, eperszemekkel díszítettem.

Az újságba készült változat

Citromos gyömbérital

Igaz, ami igaz, egy vega bandának nem könnyű megfelelő innivalóról gondoskodni. Az alkoholos italokat nem mindenki szereti, sőt szerintem nem is igazán illik az alkalomhoz és az egészséghez sem, főleg ami a töményeket illeti. A borról el lehet vitatkozni egészséges-e, vagy sem, de köszöntő italként semmiképpen nem adható. Az előző találkozásunkon Emi csodás alkoholmentes koktélját úgysem tudtam volna felülmúlni, annál is inkább, mert egyáltalán nem vagyok otthon ezekben. Ezért aztán kitaláltam valami egészen mást.

Hozzávalók:
- 2 dkg gyömbér
- 2 egész kardamommag
- 2 szegfűszeg
- 2 rúd fahéj
- 2 citrom leve
- 4 karika citrom
- méz
- barnanádcukor
- 2,5 l víz

A gyömbért megpucoltam és vékony csíkokra vágtam, majd fél liter vízben a kardamommal, a fahéjjal 2 karika citrommal és a szegfűszeggel felforraltam, leszűrtem, majd kihűtöttem. Közben a citromlevet a maradék vízzel, annyi cukorral és mézzel összekevertem, hogy egy finom limonádét kaptam. Miután a gyömbér kihűlt, beleöntöttem a limonádéba és fogyasztásig hűtőbe tettem. Citromkarikával ittuk.

3 megjegyzés:

  1. Elnézve a képeket, mostmár duplán sajnálom, hogy lemaradtam a vacsoráról:(
    Nagyon éhes lettem, mert minden Isteni guszta és nagyon finom lehetett! Gratulálok, tőlem 5 pontot kapsz kostólás nélkűl is!

    VálaszTörlés
  2. Benzsi, Imádtam a Panna Cottádat :) nyammmmm... még éjjel is azzal álmodtam , igaz akkor már a fülemen jött ki :D

    VálaszTörlés