2010. június 4., péntek

Vacsora Katánál - 4. rész (Recept)

Akkor jöjjön a desszert receptje, melynek kiválasztása szintén okozott némi problémát... bár ebben a kategóriában nem volt olyan sok jelöltem, mint mondjuk a főételnél. :) A, B vagy C variáns volt csak, időm az elkészítésre meg nem sok, mégis a kicsit pepecs, de mutatós és finom Tiramisura voksoltam. Elvégre az volt a célom, hogy elkápráztassam a vendégeimet. ;)


Vegán Tiramisu


A tésztához, mely gyakorlatilag egy tojás mentes piskóta:
- 2,5 dl növényi tej
- 10 dkg barna cukor
- 1/2 citrom héja és leve
- 1 teáskanál vanília őrlemény
- 25 dkg teljes őrlésű tönkölyliszt
- 1 csomag foszfátmentes sütőpor
- 6 evőkanál olaj

Előmelegítettem a sütőt 180 fokosra. Összekevertem egy tálban a száraz hozzávalókat, egy másikban a folyékonyakat, majd az előzőhöz az utóbbit. ;) Alaposan kell dolgozni, de azért az sem jó, ha túl sokáig kavarjuk. Szilikontepsibe öntöttem a masszát és 20 perc alatt meg is sült a piskóta. Néhány perc pihentetés után rácson kihűtöttem a remeket, addig elkészítettem a krémet.

A kesukrémhez:
- 2 + 1/4 csésze víz
- 8 evőkanál kesudió
- 1/2 csésze nád porcukor
- 2 + 1/4 evőkanál kukoricakeményítő
- 1/4 + 1/8 csésze teljesőrlésű tönkölyliszt
- 1 teáskanál vanília őrlemény

Összeturmixoltam a vizet, a kesudióval és a sóval, majd hozzákevertem a többi anyagot is, újra mixeltem és egy kis lábasban feltettem melegedni a tűzre. Addig kell főzni, állandó kevergetés mellett, míg szépen besűrűsödik a krém. Alaposan lehűtve használtam a rétegezéshez.

Igen, az almának igaziból semmi köze sincs a Tiramisuhoz, véletlenül esett rá, miközben a pulton várakozott sorára ... aztán meg már úgy hagytuk, jobban mutatott rajta, mintha az általa ütött "krátert" nézegettük volna :)

A "habos" krémhez:

1 dl szójatejszínhabot felvertem (max fokozaton kb. 2 - 3 percig)

A fentieken kívül szükséges volt még:
- némi kakaópor (cukrozatlan természetesen)
- kb. 2 dl gabonakávé

Egy tetszőleges edénykébe vagy akár több kicsibe kezdjük el rétegezni a tésztát és a krémeket. Ez semmiben sem tér a hagyományos menetrendtől, azaz a hideg piskótát babapiskóta méretű csíkokra daraboltam, lefektettem az edény aljára, meglocsoltam a kávé felével (lehetne mártogatni is ugye, de tapasztalatom szerint már a kezemben szétesnek a piskóták), aztán megkentem a kesukrém felével, újabb piskótaréteg, újabb kesukrém, szójatejszínhab és szépen megszórtam a kakaóporral.

Természetesen az lett volna az igazi, ha előző este elkészítem és hagyom az ízeket erősödni, de így is nagyon finom volt! :)

Tapasztalat: legközelebb a kávé fele "rendes" kávé lesz, mert nekem hiányzott belőle "az íz", csak nem tudtam a vendégek mit szólnának hozzá. Utóbb kiderült, hogy semmit, nem lett volna gond. :)

Forrás: az alapötlet Bryanna Clark Grograntől származik.

2 megjegyzés:

  1. Fúúúúú, ez nagyon jól hangzik! Régóta kerestem már az igazi tojásmentes tiramisut. Köszi Kata!!!!:))

    VálaszTörlés