2010. június 5., szombat

Vacsora Katánál - 5. rész (Recept)

Az utóételek, azaz a vacsora után, a beszélgetéshez feltálalt ételek sora következik. Természetesen ezekre a finomságokra csak azért volt szükség, hogy növeljük a pocakunk méretét, ekkor már senki sem volt éhes, de mivel szépen fogyott és sok elégedett hümmögést hallottam falatozás közben, meg azt láttam, hogy mielőtt asztalt bontottunk volna, még gyorsan - gyorsan beugrott egy - egy falat, úgy gondolom, jó ötlet volt. :)

A fotó meg már olyan, amilyenek mi voltunk, fáradt :) és persze fények sem voltak már így 22.30 körül...

Pita (teljes őrlésű tönköly lisztből) - a fotón középen

- 4 csésze teljes őrlésű tönkölyliszt
- 1 evőkanál szárított élesztő
- 1 + 1/4 csésze meleg víz
- 1/2 evőkanál só

2 csésze liszthez hozzákevertem az élesztőt, a sót és elkevertem benne a vizet. Fakanállal összekutyultam, majd apránként adtam hozzá a többi lisztet és addig dolgoztam rajta, míg a tészta szépen elvált az edény falától. Nekem eddig mindig szükségem volt az összes lisztre, de lehet, hogy Neked nem lesz! Kivettem a tálból a tésztát, gyúrtam még vagy 4 - 5 percig, aztán 8 gombócra osztottam, melyekből sodrófával lepénykéket nyújtottam. A sütőt közben bekapcsoltam max. hőfokra (nálam 250, de 260 is lehetett volna). Sütőpapíros tepsire fektettem a lepénykéket és hagytam 30 percig pihenni őket.
Ekkor egyesével megfordítottam a korongokat, a sütő alsó részére csúsztattam a tepsit és gyorsan bevágtam az ajtaját. 5 perc alatt hatalmas labdává fújódott fel mindegyik tésztadarab, ekkor kivettem és azonnal becsomagoltam őket, nehogy kiszáradjanak.
Tálalás előtt nyugodtan át lehet őket melegíteni a sütőben egy - két perc alatt, így terveztem én is, aztán teljesen megfeledkeztem róla, ezért mi hidegen ettük, de így is nagyon finom volt!

Aszalt paradicsomos - bazsalikomos hummus - a fotón balra

- 1 doboz csicseriborsó konzerv
- kevés extra szűz olívaolaj
- 5 - 6 darab aszalt paradicsom
- 1 - 2 gerezd fokhagyma
- 2 - 3 marék bazsalikomlevél
- só, bors, a konzerv levéből egy kevés

Minden ment a turmixba, ízesítettem és kész is voltam. :)

Görög padlizsánkrém - a fotón jobbra

- 2 nagyobb padlizsán
- 1 gerezd fokhagyma
- 3 - 4 evőkanál natúr szójajoghurt
- 3 - 4 evőkanál vegán majonéz
- só, bors, citromlé

A padlizsánokat 250 fokosra előmelegített sütőben, grill fokozaton, egészben (villával megszúrkáltam őket sütés előtt, hogy a gőz tudjon távozni), sütőpapíros tepsin megsütöttem. Ez kb. 25 - 30 perc volt. Hagytam kihűlni a zöldséget, majd kikanalaztam a húsát egy tálba. Villával összetörtem, hozzákevertem a majonézt, a joghurtot, folyamatosan kóstolgattam, fűszereztem és betettem a hűtőbe "érni".

Pácolt olajbogyók

Alapja a jó minőségű olajbogyó, különben pácolhatunk össze - vissza, az eredmény elmarad!

- 20dkg kalamata olajbogyó (fekete , magos)
- 1 evőkanál apróra vágott, friss rozmaring
- annyi extra szűz olívaolaj, ami ellepi
- 2 gerezd fokhagyma
- ízlés szerint friss citromlé

Ez egy nagyon egyszerű ízesítés, de szerintem a kalamata már magában is olyan finom, hogy túl sokat nem kell cifrázni rajta. Mindent mindennel összekevertem és bedugtam a hűtőbe. :)

- 20 dkg zöld mammouth olajbogyó (zöld, magos)
- 2 gerezd fokhagyma
- annyi extra szűz olívaolaj, ami ellepi
- 2 evőkanál friss citromlé
- 1 kisebb chili paprika, ketté vágva
- 1 evőkanál aprított, friss bazsalikomlevél
- 2 evőkanál aprított, friss petrezselyem

Ebben az esetben is szépen leöntöttem a fűszeres olajjal a bogyókat és hagytam érni az ízeket.

Összefoglaló

Nagyon örülök, hogy részese lehetek ennek a játéknak - köszi az ötletért, Vera! ;) -, kifejezetten élvezem, hogy olyan emberekkel lehetek együtt egy asztalnál, akik min. az ételekről, de sok egyéb másról is hasonlóan gondolkodnak, mint én. A saját vacsorám megkomponálását különösen élveztem, mert korábban nem volt még szerencsém "igazi" vega vendégekhez :), úgyhogy jó volt úgy főzni, hogy tudtam, nem szájhúzogatás lesz, hanem igazi élvezet. :)

A menüvel egészen elégedett vagyok, szerintem adott pillanatban nem tudtam volna többet / jobbat kihozni belőle. A főétel kiválasztásánál sokáig gondolkodtam egy szuper szejtános recepten, melyet nemrégiben ötöltem ki, de aztán győzött a "ne húst pótoljunk c. irányvonal", remélem, a vendégek sem bánták!

Én azt egy kicsit sajnáltam, hogy a vacsora egy - két elemét tekintve "utánoztam" Verát, de egyszerűen ezek az alapanyagok álltak rendelkezésemre. Spárgát terveztem volna a padlizsántekerecsekbe dugdosni, de akkor éppen sehol sem találtam már; céklamániás vagyok, így szívem szerint nyers salinak magam is azt csináltam volna, de mivel Veránál már volt, maradt a sárgarépa. Ezzel viszont szintén ismételtem, hisz az egyik köret Nála is répa volt. Ahhoz ragaszkodtam, hogy a kertemből is kapjanak valami frisset és finomat a csajok, így a spenót felhasználása sem volt kérdés - hisz csak az volt még "kész",a kertben :P, ami szintén egy közös pont volt Vera és az én menüm között... na, mindegy! Szerintem így volt jó ez az egész, ahogy volt, ugyeeeeee? :)

Köszönöm még egyszer, hogy eljöttetek és hamarosan találkozunk Bettyónál!!

3 megjegyzés:

  1. Én összesen a limonádé párhuzamot vettem észre, semmi mást! Minden szuper volt :)

    VálaszTörlés
  2. Limonádé minden csapat minden vacsiján volt eddig, legalábbis úgy rémlik ;o)Egyébként meg az enyém tök más volt, mint a Tiéd, a rózsa - és a narancsvirágvíz nem ugyanaz :P :o))

    VálaszTörlés
  3. Kata, szerintem szenzációs vacsit rittyentettél! A pótvacsi ötletért pedig egyenesen irigyellek. Én nem számítottam rá, hogy a vacsi után még ilyen sokáig beszélgetünk, és nekem kicsit hiányzott valami nasi, mármint olyan értelemben, hogy már nem volt kínálgatás. Legközelebb okosabb leszek.:))

    VálaszTörlés